Polish (Poland)English (United Kingdom)
 
Zdrowe odżywianie
Jednym z najbardziej powszechnych problemów związanych ze stylem życia jest nadmierna waga.  W rozwoju otyłości odgrywają rolę zarówno czynniki genetyczne jak i środowiskowe. Przyczyną otyłości może być duży apetyt i wtedy konieczne jest znalezienie skutecznego sposobu ograniczenia ilości jedzenia. Wiele osób z nadwagą nie je jednak dużo , a nawet mniej niż osoby szczupłe, ale ich organizm ma tak małe potrzeby energetyczne, że nawet ta niewielka ilość pożywienia okazuje się nadmierna.

OTYŁOŚĆ A ZDROWIE
Nowe badania naukowe i dane pochodzące z towarzystw ubezpieczeniowych pokazują, że ryzyko zdrowotne związane z nadmiarem tłuszczu wzrasta nawet przy stosunkowo małym wzroście wagi ciała a nie tylko przy wyraźnej otyłości.
Z otyłością i nadwagą wiąże się zwiększone ryzyko niedokrwiennej choroby serca, nadciśnienia tętniczego, cukrzycy, choroby zwyrodnieniowej układu kostno-stawowego a nawet niektórych nowotworów. Dlatego utrzymanie należnej masy ciała jest podstawową zasadą profilaktyki chorób cywilizacyjnych.  

TROCHĘ STATYSTYKI
Przeprowadzone w Polsce badania wykazały, że wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych nadwaga występuje u około 6%, a otyłość u – około 4% dzieci . Jeszcze gorzej reprezentują się statystyki dorosłych. W Warszawie wśród mężczyzn w wieku 35-64 lat ponad 19% cierpi na otyłość, a wśród kobiet w tej grupie wiekowej 24-25%.

OBLICZ SWÓJ WSKAŹNIK MASY CIAŁA

BMI (Body Mass Index) czyli Wskaźnik Masy Ciała charakteryzuje relację pomiędzy masą ciała a wzrostem. Obliczając BMI możemy określić ilość tkanki tłuszczowej w organizmie. Wskaźnik masy ciała obliczamy wg wzoru :
            masa ciała(kg)
BMI =  wzrost ² (m²)

Osoby o BMI przekraczającym 25 kg/m² mają nadwagę, przy BMI od 30 kg/m² mówimy o otyłości.

JAK NIE DOPUSZCZAĆ DO ZBĘDNYCH KILOGRAMÓW

Zmniejszenie częstości występowania nadwagi i otyłości jest realne poprzez dokonanie rozsądnych zmian nawyków żywieniowych i ograniczenie siedzącego trybu życia. A w tym :
  • ograniczenie lub eliminacja posiłków wysokokalorycznych z diet
  • regularne spożywanie posiłków
  • eliminację podjadania pomiędzy posiłkami
  • zwiększone spożycie produktów niskokalorycznych
  • umiarkowany wysiłek fizyczny (bieganie, jazda na rowerze itp.)
 
  Copyright © Agro-Smak
  Polityka jakości
 

Realizacja www.telvicom.info