Polish (Poland)English (United Kingdom)
 
Błonnik pokarmowy

Błonnik pokarmowy jest składnikiem roślin, który ma niewielką wartość energetyczną i przechodzi przez układ pokarmowy praktycznie niestrawiony. Wieloletnie badania naukowe utwierdzają nas w przekonaniu, że błonnik jest zalecanym składnikiem właściwej diety. 

Wskazanie dzienne spożycie (GDA) dla błonnika wynosi 25 gram. Głównym źródłem błonnika są warzywa, owoce i pełnoziarniste produkty zbożowe. Dzięki postępowi technologicznemu nauczyliśmy się wydobywać ten cenny element roślin.


Dlaczego należy zadbać o spożywanie błonnika w codziennej diecie ?
 

Ponieważ

  • pokarm wysokobłonnikowy stymuluje perystaltykę jelit i oczyszcza je
  • ma wpływ na poziom cholesterolu i trójglicerydów
  • stabilizuje stężenie glukozy we krwi , co pomaga w utrzymaniu poziomu cukru
  • pomaga utrzymać odpowiednią masę ciała
  • jest ważnym elementem zapewniającym uczucie sytości
  • jest ważnym elementem diety odchudzające
  • oczyszcza organizm
  • ma wpływ na utrzymanie właściwej mikroflory jelit
  • jest ważnym elementem w redukcji wartości energetycznej pożywieni
  • wspomaga prawidłową przemianę materii
  • reguluje cykl wypróżnień poprzez uaktywnienie czynności jelit
  • ma wpływ na układ odpornościowy



Ważne – obróbka termiczna nie wpływa na żywieniowe właściwości błonnika

Jednym z wielu błonników , które zastosowaliśmy w RFT System jest inulina. Jest to rozpuszczalne włókno pokarmowe rozkładane na drodze fermentacji w jelicie grubym w przeciwieństwie do nieulegających rozpuszczeniu innych włókien pokarmowych. Fermentacja przebiega selektywnie pod wpływem działania obecnych w organizmie bifidobakterii, których wzrost jest dzięki temu intensyfikowany. Powyższy proces określany jest mianem działania prebiotycznego.  Prebiotyki dostarczają substancji odżywczych bifidobakeriom wspomagając przez to rozwój prawidłowej mikroflory jelitowej.

 
  Copyright © Agro-Smak
  Polityka jakości
 

Realizacja www.telvicom.info